Jump to content

Welcome to Ultima Online Forums
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Login to Account Create an Account

Welcome to UOForums

If not already a member, take a moment to join our awesome community. It is free to sign up and there are no ads.

 

When you click on CREATE ACCOUNT, the sign up form will appear at the bottom of the forum.

 

If you have issues, like not receiving a validation email. Then please contact us by email help@uoforums.com and we will help you get set up.

 

If you wish to contact us about our site for other reasons, then please contact us by using the contact form in top right corner of the forum


Photo

[UO News] 【重要】日本国内販売ウルティマ オンライン関連コードのサポート終了のお知らせ

- - - - -

  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1
The Oracle

The Oracle

    Lady Oracle

  • Members
  • 6,856 posts
Game
May 26, 2015 - 1:38pm

【重要】日本国内販売ウルティマ オンライン関連コードのサポート終了のお知らせ

お客様各位

平素は「ウルティマ オンライン」をご愛顧いただき、誠にありがとうございます。

この度、「ウルティマ オンライン」をご利用のお客様向けに日本国内で販売された関連コードにつきまして、平成27年7月31日23時59分をもちましてサポートを終了させていただくこととなりました。

これに伴い、日本国内で販売されたウルティマ オンライン関連コードは上記日時以降、全て無効化されご使用が不可となります。つきましては、対象となる未使用コードをお持ちの場合はサポート終了日時までにコードの適用をすべて完了していただきますようお願いいたします。

<FAQ>

  1. 何故コードのサポートを終了するのですか?

2014年3月を持ちましてウルティマ オンラインの運営はすべて米国Broadsword Online Games Inc.に移管されております。日本で販売されたウルティマ オンラインのコード(一部対象外あり、詳細は後述のFAQをご参照ください)は資金決済法の対象となっております。しかしながら、米国側では資金決済法に準拠した対応を行うことが難しく、この度当該コードにつきましてはサポートを終了、無効化する必要が出てまいりました。お客様へは大変ご迷惑をおかけいたしますがご理解賜りますようお願い申し上げます。

  1. ウルティマ オンラインは終了してしまうのですか?

いいえ、終了しません。引き続きゲーム自体、お楽しみいただけます。

  1. サポート終了までにコードを適用しなかった場合どうなりますか? 

サポート終了までにサポート終了に該当するコードを適用しなかった場合、そのコードは無効となりお使いいただけなくなります。終了時点までにお使いになれなかったコードは払戻しをいたします。

  1. 一部だけ使用しているコードはどうなりますか?

適用していない分があっても期限内に適用のなかった場合は無効化となります。例えば、テーマパックのコードをアカウント管理サイトでは適用済みで、ゲーム内では未適用だった場合、期限後にゲーム内で使用することはできません。

  1. 購入したコードをなくしてしまいました。教えてもらえますか?

申し訳ございません。紛失されたコードにつきましてはこちらからお知らせできません。

  1. 所持しているコードが未使用かどうか判りません。どうすれば判りますか?

申し訳ございませんが、コード使用状況について個別のご回答はいたしかねます。未使用のコードであれば適切な個所(アカウント管理サイト/ゲーム内)で入力いただくことでコードをご利用いただけます。


View the full article

#2
Guido

Guido

    Ultima Franchise Managing Editor and Site Moderator

  • Administrators
  • 2,005 posts

In Engrish....

 

Game
May 26, 2015 - 1:38pm

[Important] Japan domestic sales Ultima Online-related code support the end of the Notice of

Dear Customer

Dear the top patronage of the "Ultima Online", Thank you very much.

This time, it became a thing where I am With regard to related code that has been sold in Japan for customers of "Ultima Online" available, Womochimashite to end the support 59 pm July 31, 2015 23.

Along with this, Ultima Online-related code that has been sold in Japan the above date and time later, the use is all disabled becomes improper. We would therefore, like if you have an unused code for which you will have completed all the code in the application of up to support the end date and time thank you.

  1. Why to end the support of code?

Management of Ultima Online With this in the March 2014 it has been transferred to all US Broadsword Online Games Inc.. (With outside part subject, please refer to the FAQ below for details) Ultima code online that have been sold in Japan has been the subject of fund settlement method. However, it is difficult to carry out the correspondence in compliance with the fund settlement method in the United States side, with regard to this time the code completion support, need to be invalidated we have out. It is to our customers We apologize for inconvenience but thank you look forward for your understanding.

  1. Ultima Online or I would want to exit?

No, it does not end. Continue the game itself, you can enjoy.

  1. What happens if you do not apply the code until the end of support? 

If you did not apply the code corresponding to the end of support until the end of support, the code will no longer can use it becomes invalid. Code that was not accustomed to errand to the end point, we will refund.

  1. What happens to the code you are using only a part?

The applied if it was not the application to the deadline even if there is a minute not it becomes disabled. For example, the code of theme packs already applied in the account management site, if it was not applied in the game, you will not be able to use in the game after the deadline.

  1. I lost the code that you have purchased. Can you tell me?

We are sorry. We can not let us know with regard to the lost code.

  1. Code you are in possession does not know whether unused. How can I find it?

Sorry, we can not separate your answers about the code usage. Available code by get input as long as it is unused code appropriate place (in the account management site / game).

View the full article


Esse Quam Videri
Out on the road today I saw a Black Flag Sticker on a Cadillac...

fs_pc.png